Uno-X Tank og Vask app

FAQ

Uno-X App

Med Uno-X app kan du samle alle dine kort, så du kan betale kontaktløs på alle vores stationer. Du kan hurtigt finde en station i nærheden, se dine kvitteringer og forbrug digitalt.

Opret ny bruger

Når du har hentet appen, skal du vælge ”kom I gang” og oprette dig som ny bruger, med mail, kode og Pinkode. Når du er oprettet, kan du fremover vælge at logge på med enten kode, Face ID eller fingeraftryk, hvis telefonen tillader dette.

Har du en Uno-X kort konto, skal du også oprette en ny bruger.

Forkert Pinkode ved registrering af Uno-X kort

Husk at det er pinkoden til Uno-X kortet du skal indtaste og ikke pinkoden du har lavet til appen.

Skulle du have indtastet forkert pinkode 3 gange, kan du kontakte kundecenteret på 70 12 56 78 alle hverdage mellem kl. 08:00 – 15:00, så kan vi åbne kortet for dig. Du kan også overskrive pinkoden på dit Uno-X kort via Mit Uno-X, som du finder på vores hjemmeside https://unoxmobility.dk.

Hvilken mobiltelefoner kan bruges til appen

Appen fungerer kun på nyere versioner af styresystemerne iOS og Android og kræver således en smartphone med et sådant styresystem og med adgang til internettet.

Hvordan betaler jeg

Kør ind på en station og åben din Uno-X app. Her skal du vælge det stander nummer du holder ved. Hvis du har flere kort registreret kan du vælge et andet kort end dit primære. Herefter swipe ”Start tankning”, når købet er slut, kan du se dine kvitteringer under forbrug.

Kan jeg betale med Mobilepay

Du kan slå betaling med Mobilepay til under Menu, som du finder nederst i appen og vælger Betalingsmidler. Her skal du slå "Betal med Mobilepay" til.

Reservation på kort

Hvis du betaler med et bankkort, skal der være dækning på kontoen. Vi reserverer derfor altid op til 900 kr. på dit kort og Mobilepay. Når du har tanket eller vasket og vi har trukket det faktiske beløb du har handlet for, bliver reservationen ophævet igen. Hvis reservationen mod forventning ikke er blevet ophævet den førstkommende bankdag, skal du kontakte din bank.

Hvor finder jeg mine kvitteringer

Du kan se alle dine kvitteringer under Menu, som du finder nederst i appen og herefter vælger Forbrug. Øverst kan du vælge kvitteringer. Det er kun køb fortaget med appen der kan findes kvitteringer på her.

Kvitteringer på mail

Du kan vælge at få dine kvitteringer tilsendt på mail. Dette gør du under Profil, som du finder nederst i appen. Her skal du slå "få Kvitteringer på mail" til.

Hvordan ser jeg mit forbrug

Du kan få et overblik over dit forbrug under Menu, som du finder nederst i appen og vælge Forbrug. Øverst kan du vælge oversigt, du kan herefter vælge måned eller år nederst. Det er kun køb fortaget med appen der kan ses under forbrug.

Tankning/vask vil ikke starte

I tilfælde af at der er betalt for en vask, som ikke er startet, skal vi bede dig kontakte vaske vagten på tlf. nr. 89 80 75 00, samt oplyse stationsnummeret som du finder ved vaskehallen. Hvis du ikke kan starte en tankning, efter du har swipet, vil vi anbefale at du prøver at genstarte appen og så starte forfra.

Mit kort er udløbet

Hvis det er et Uno-X kort, skal du blot kontakte Kundeservice, så vil de hjælpe dig med et nyt kort, som du efter modtagelsen kan tilføje i appen. Hvis det er et bankkort skal du slette det gamle kort fra appen. Se hvordan du tilføjer nyt kort, under Tilføj nyt/ekstra kort

Tilføj nyt/ekstra kort

Du kan tilføje eller rette dine betalingskort under Menu, som du finder nederst i appen og herefter vælge Betalingsmidler. For at slette kortet, skal du blot trykke slet kort under det kort du ønsker slettet og herefter bekræft. Hvis du ønsker at tilføje nyt eller flere kort, vælger du Tilføj betalingskort, herefter vælger du hvilket kort du ønsker at tilføje og følger vejledningen.

HUSK at du altid skal verificerer tilføjelse af kort med MitID.

Skal jeg betale for at tilføje mit MasterCard

Når du tilføjer dit MasterCard og godkender med dit NemID, vil der stå at du betaler 1 kr. Dette beløb vil du ikke blive trukket for.

Har fået ny/ekstra bil

Du kan slette eller tilføje et køretøj, under Menu, som du finder nederst i appen, her vælger du Køretøj og herefter Tilføj køretøj. Husk evt. at vælge denne som favorit, hvis det er din primære bil.

Hvorfor skal I vide hvilken bil jeg har

Dette skal bruges i forbindelse med vores vaskehaller, her skal man have registreret sin Nummerplade for at kunne starte vasken, da vi scanner nummerpladen.

Skift PIN-kode

Du skifter PIN-kode til appen, under Profil, som du finder nederst i appen.

Jeg har fået ny adresse, telefonnr.

Du kan rette dine stam oplysninger under Profil, som du finder nederst i appen.

Jeg har fået ny mail, hvordan ændre jeg den

Det er ikke muligt at skifte E-mail adresse, da det er vores unikke nøgle til at identificere brugeren på tværs af systemer. Hvis man skal skifte E-mail adresse skal man oprette sig på ny. Grunden til dette er sikkerheden omkring bl.a. betaling og log-in /glemt pinkode etc. Sikkerheden er derfor to faktor styret og hæfter sig på en E-mail. Du skal derfor logge ud og oprette en ny bruger med den nye E-mail.

Vaskeabonnement

Bilvask på abonnement fra kun 149 kr./md. pr. bil

Vælg mellem vores 3 forskellige vaskeabonnementer - Standard, Grundig og Elegant, og oplev følelsen af altid at have en ren bil. Vi har nemlig gjort os umage med at lave abonnementer, som er nemt, enkelt og fleksibelt – bl.a. med mulighed for at vaske på alle stationer i hele landet, på det tidspunkt der passer dig, inden for vaskens åbningstid. Læs mere på linket her https://www.unoxmobility.dk/privat/vaskeabonnement/

HUSK, du altid skal benytte appen til at starte en vask via vaskeabonnement.

Jeg har fået ny bil, kan jeg bruge mit vaskeabonnement

Når du får ny bil, skal du kontakte vores Kundecenter, da det ikke er muligt selv at flytte vaskeabonnementet til en ny bil. Hvis din bil er helt nyregistrerede, kan du først oprette dit nye vaskeabonnement efter 10 dage.

Opsigelse af vaskeabonnement

Dit vaskeabonnement har ingen bindingsperiode, og du har altid mulighed for at opsige det. Abonnementsperioden løber fra den dag, det er oprettet og en abonnementsperiode er på 30 dage.

Når du opsiger abonnementet, vil du kunne benytte det indtil den betalte periode er udløbet.